sobota, 10 marca 2012

Pork strogonoff, czyli wariacja na temat pewnego dania :)

Chodził za mną taki "imieninowy" strogonow już od jakiegoś czasu, straszną miałam na niego ochotę :) wreszcie zdecydowałam, że ugotuję większą ilość na trzy dni :) Bazowałam na przepisie, który zajmuje drugą pozycję w moim coraz bardziej przepastnym zeszycie z przepisami, ale wzbogaciłam go o kleks śmietany i... dwie kostki mięsne (nie lubię kostek, a te są super!), takie podpowiedzi znalazłam w internecie. Wczoraj był "tylko" dobry (z ryżem), a dziś - odgrzewany - rewelacyjny! :D
Składniki (6 porcji):
  • 70 dag szynki wieprzowej
  • 2 małe cebule
  • 25 dag pieczarek
  • papryka czerwona
  • pół szklanki mrożonego groszku
  • 4 małe ogórki konserwowe
  • pół szklanki przecieru pomidorowego lub 2 łyżki koncentratu
  • 2 łyżki śmietany
  • 1,5 łyżki mąki
  • 2 kostki rosołowe mięsne
  • liść laurowy, 2 ziarnka ziela angielskiego
  • sól, pieprz, słodka papryka, chili
  • suszony lub świeży koperek
  • olej
Mięso myję i kroję w niewielką kostkę.  Podsmażam  na mocno rozgrzanym oleju. Przerzucam do garnka, w którym będę dusić całość, zalewam taką ilością wody, żeby zakryć mięso. Gdy woda się zagotuje dodaję kostki (początkowo dodałam jedną, a drugą pod koniec gotowania, ale można dać od razu dwie), ziele i liść. Na tłuszczu (a raczej sosie), który pozostał ze smażenia mięsa podduszam cebulę pokrojoną w kostkę i poćwiartowane :) pieczarki. Mięso duszę ok. pół godziny, następnie dodaję pieczarki z cebulką i paprykę, duszę razem jeszcze ok. 20 minut. Pod koniec dodaję pokrojone w kostkę ogórki i groszek. Doprawiam.W osobnym naczyniu mieszam razem przecier, śmietanę, mąkę, szczyptę soli (śmietana się nie zwarzy) i ok. szklankę wody. Dolewam do zupy, mieszam. Doprawiam dodatkowo do smaku.
Jeżeli chcecie, by Wasz strogonow był bardziej zupą, niż gulaszem, możecie pominąć mąkę.
Podaję z chlebem lub ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz