piątek, 23 marca 2012

Brokułowo-pieczarkowa zupa-krem z groszkiem

Często zaglądam na stronę przepisy.pl, chociaż jeszcze nie udało mi się przygotować nic DOKŁADNIE wg zamieszczonych tam instrukcji. Po prostu jest to strona związana z jedną z marek spożywczych i w przepisach używane są półprodukty, których staram się unikać. Nie można im natomiast zarzucić braku pomysłów i dlatego traktuję ten serwis jako źródło natchnienia. Tak było i tym razem. Z oryginału pozostały pieczarki i groszek, kalafiory zastąpiłam brokułem, zmiksowałam... Zresztą zobaczcie sami:

Składniki (4 - porcji):
  • niewielki brokuł
  • 25 dag pieczarek
  • garść mrożonego groszku
  • mała cebula
  • masło/olej
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki śmietany
  • kostka rosołowa warzywna
  Różyczki brokuła gotuję w bulionie z kostki, przygotowanym w niewielkiej ilości wody (ok. 1 litra). Na patelni smażę na mieszance oleju i masła (po łyżce) posiekaną w kostkę cebulę i pokrojone w pół-plastry pieczarki. Ugotowany brokuł, pieczarki i śmietanę miksuję w malakserze (można też rozdrobnić blenderem).

 Przedtem odkładam kilka plasterków pieczarek i niewielkich różyczek brokuła, które później dodaję  do zupy razem z groszkiem. Miks wrzucam do bulionu, w którym gotowałam brokuł - wcześniej odlewam trochę, żeby zupa nie była zbyt wodnista i ewentualnie dolewam, gdyby była zbyt gęsta. Doprawiam solą i pieprzem. Podaję z groszkiem ptysiowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz