środa, 11 lipca 2012

Ogórki curry

Nadszedł czas robienia przetworów. To dopiero mój drugi raz :) W zeszły roku zrobiłam tylko dwadzieścia - kilka słoików, ale tym razem zapełniłam - już! - całą szafkę!!! Oto przepis na słodko - pikantne ogórki, idealne na zimę, zwłaszcza do drobiu :)
Przy okazji pozdrawiam moją kochaną ciocię Martę, od której dostałam przepis i która pewnie to przeczyta :) Muah!!!
Składniki (na 7 słoików "dżemowych"):
  • 2 kg ogórków (im mniejsze, tym lepsze)
  • 1 i pół cebuli
  • 1.5 łyżki soli
Zalewa:
  • po 1.5 szklanki wody, octu i cukru
  • po 4 łyżeczki curry, słodkiej papryki, pieprzu ziarnistego i gorczycy
Myję ogórki i kroję na ćwiartki, solę, mieszam i odstawiam na ok. 3 godziny.
Przygotowuję zalewę: gotuję wodę z octem i cukrem, dodaję przyprawy, mieszam i odstawiam. Układam ogórki w słoiczkach.


Zalewam zalewą :))), zakręcam i pasteryzuję ok. 10-15 minut.

Przepis bierze udział w akcji:

2 komentarze:

  1. ile wody czemu nie piszecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeczytaj dobrze przepis jest napisane po 1.5 szklanki wody octu i cukru

      Usuń