piątek, 25 maja 2012

Čevapčići, czyli grillowane pulpeciki

To danie pochodzi z Chorwacji, gdzie przyrządza się je również z baraniny. Przypuszczam, że najlepiej čevapčići smakują upieczone na grillu, ja jednak przygotowałam je na patelni grillowej i były pyszne. Niestety, straciły połowę swojej początkowej objętości - wyciekło z nich większość tłuszczu. Podałam je z pieczonymi ziemniakami.
 

Składniki (4-5 porcji):
  • 30 dag mielonej wieprzowiny
  • 20 dag mielonej wołowiny
  • 2 ząbki czosnku
  • średnia cebula
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • oliwa
Mięso mieszam w misce z posiekaną drobno cebulą i zmiażdżonym czosnkiem i doprawiam.
Mieszam i formuję podłużne pulpeciki.

Kotleciki wkładam na kilka godzin do lodówki (no, dobra - spędziły pół godziny w zamrażarce :)). Po tym czasie smaruję je oliwą i kładę na rozgrzanej patelni i obsmażam ze wszystkich stron.
Čevapčići podawałam z ziemniakami pieczonymi w ziołach: obgotowałam ziemniaki 10 minut we wrzącej, osolonej wodzie, a później piekłam ok. 40 minut w 200 st, posypane tymiankiem, rozmarynem i koperkiem (suszonymi) i skropione oliwą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz